intersim online alkalmazásokintersim online alkalmazásokintersim online alkalmazásokintersim online alkalmazások

Az online játék

...az online marketing új eszköze

Létezik egy kevesek által ismert eszköz, mely több dolgot is egyesít magában. Az online marketing 3 alapeleme is testet ölt az online játékokban: látogatók számának növelése - befolyásolás - piackutatás. Mindezt rendkívül egyszerűen és hatékonyan...

Online marketing #1: Látogatók számának növelése

Az online játékoknak számos rajongója van kezdve a gyerekektől a felnőttekig. Ingyenes portálok állnak rendelkezésükre, ahol különböző témájú és bonyolultságú online játék és online szimuláció közül válogathatnak. Ennek a tábornak egy részét könnyű "átcsábítani" egy olyan oldalra, ahol egy új, érdekes és nem utolsósorban szakmai kihívást jelentő játékot próbálhatnak ki. Az online marketing legfőbb célja valósul meg: növeli az oldalra látogatók számát.


Online marketing #2: Befolyásolás

Ha az oldalra vontuk a figyelmüket, akkor az online játékba különböző üzeneteket rejthetünk. Pl. egy szimulációs játékba "csomagolt" üzenet hatékonyabban közvetíthető, mint egyéb csatornákon (pl. hirdetéseken) keresztül. A lényeg, hogy az oldalra látogató (aki a játékkal játszik) aktív részese ill. irányítója egy bizonyos (pl. üzleti) folyamatnak. Könnyebben megérti, mivel foglalkozik a céged, vagy a szolgáltatásodnak mi a lényege.

A játékos praktikus ismeretekre tesz szert, miközben kockázatok nélkül hoz döntéseket. Ezáltal többféle, számára elképzelhető alternatívát is kipróbálhat mielőtt azt a valóságban is megtenné. A tanulságokat levonva tudatosabban hoz majd döntést a mindennapjaiban is. Játék közben szembesül döntései eredményével, melyet folyamatosan értékelünk. Ezzel a visszacsatolással biztosítható, hogy az üzenet, amit továbbítani szeretnénk "beépüljön" a felhasználó tudatába. Ez az online marketing egyik aktív formája, hiszen az online játékkal befolyásolni tudod a potenciális vásárlók döntéseit.


Online marketing #3: Piackutatás

Az online játék rögzíti is a döntéseket, így egyfajta piackutatás is történik. Lehetősége van a játékosnak arra, hogy többféle alternatívát válasszon a szimulációban vázolt feladat megoldására. A magas játékosszám miatt kellően reprezentatív mintát kapunk ahhoz, hogy a választási lehetőségeket rangsorolni tudjuk a célcsoport körében, azok számossága alapján. (Pl. hányan klikkelnek egyik vagy másik döntési alternatívára.) Ezáltal könnyen fel lehet mérni, melyek a többség által preferált választások, vagy melyek azok, melyek nem voltak vonzóak.

Amennyiben regisztrációval egybekötött a játék, akkor számos információkhoz is juthatunk a résztvevőkről (pl. kor, nem, e-mail cím, stb.). Látható, hogy az online marketing piackutatás szempontjából is lefedett.



Példák alkalmazásra
Junior2010

Junior Freshhh 2010

természettudományi játék

Freshhh2010

Freshhh2010

olajipari szimuláció

családi biztonság

Családi Biztonság

kockázat menedzsment

bigone

BigOne

tanácsadás szimuláció

Hewitt

Hewitt - HR Challenge

vállalatvezetés szimuláció

Családi kassza

Családi Kassza

családi háztartás vezetése

Kapcsolat
InterSim Online Alkalmazások Kft.
2100 Gödöllő, Grassalkovich A. u. 39.
Tel.: 06 1 215 9675
Fax: 06 1 215 9685
Mobil: 06 30 297 1692
E-mail:tamas.csaba@intersim.hu
Skype Me™!